https://2img.net/r/ihimizer/img153/858/untitled5ka.gif
هل تتمنى أن تكون من العلماء؟
كلٌ منا يتمنى أن يكون عالماً عاملاً، وخطيباً مفوهاً، وقدوة حسنة، وإماماً في كل خير؛ وحُق للعبد تلك الأماني السامية عندما يطرق سمعه قول الله - تعالى-: ((ومن أحسن قولاً ممن دعا إلى الله وعمل صالحاً وقال إنني من المسلمين ))[سورة فصلت أية 33]، وتزداد تلك الرغبة عندما يتذكر قول الرسول - صلى الله عليه وسلم -: (العلماء ورثة الأنبياء)، وقوله: (لئن يهدي الله بك رجلاً واحداً خير لك من حمر النعم)[رواه مسلم]، وتبلغ تلك الأمينة أقصاها عندما يبلغه قول المصطفى الهادي بإذن ربه إلى صراط مستقيم: (من دعا إلى هدى كان له من الأجر مثل أجور من تبعه لا ينقص ذلك من أجورهم شيئاً)[رواه مسلم] قال ابن كثير - رحمه الله تعالى - في تفسيره: (( ومن أحسن قولاً ممن دعا إلى الله )): "أي دعا عباد الله إليه، (( وعمل صالحاً وقال إنني من المسلمين )): أي هو في نفسه مهتد بما يقوله فنفعه لنفسه ولغيره لازم ومتعد، وليس هو من الذين يأمرون بالمعروف ولا يأتونه، وينهون عن المنكر ويأتونه، بل يأتمر بالخير ويترك الشر، ويدعو الخلق إلى الخالق - تبارك وتعالى - وهذه عامة في كل من دعا إلى خير وهو في نفسه مهتد، ورسول الله - صلى الله عليه وسلم - أولى الناس بذلك"[تفسير القرآن العظيم 4/126].
والعبد إذ يتمنى ذلك ليس هدفه أن يُشار إليه بالبنان، ولا ليستجديَ العطف والإحسان، بل هي الرغبة الصادقة في الآخرة، وابتغاء وجه الله - عز وجل - مستصحباً معه قول الرسول الكريم - صلى الله عليه وسلم - متوعداًً المرائيين، ومحذراًً الذين يريدون بعلمهم الدنيا : (أول من تسعر بهم النار يوم القيامة ثلاثة - وذكر منهم - رجلاً تعلم العلم ليقال عالم وقارئ فيؤمر به فيسحب على وجهه إلى النار )[أخرجه الترمذي]، (من تعلم علماً مما يبتغى به وجه الله لا يتعلمه إلا ليصيب به عرضاً من الدنيا لم يجد عرف الجنة - يعني ريحها - يوم القيامة)[رواه أحمد].
لقد مدح الله - تعالى- العلم والعلماءـ وأثنى عليهم ثناءً ينفض عن الكسالى غبار الكسل، ويطمع الزاهدين فيه لتحصيله، ويحث العلماء على طلب المزيد منه (( وقل رب زدني علماً ))، والنصوص في ذلك كثيرة حسبنا منها قول الله - عز وجل -: (( إنما يخشى اللهَ من عباده العلماءُ )) قال السعدي - رحمه الله - عند هذه الآية: "فكل مَنْ كان بالله أعلم كان أكثر له خشية، وأوجبت له خشية الله الانكفاف عن المعاصي، والاستعداد للقاء مَنْ يخشاه، وهذا دليل على فضيلة العلم، فإنه داع إلى خشية الله، وأهل خشيته هم أهل كرامته كما قال - تعالى-: ((رضي الله عنهم ورضوا عنه ذلك لمن خشي ربه))" فالعلماء هم أهل خشية الله - تعالى-، وكفى بالخشية خصلة فقد أخبر الله - عز وجل - عن الملائكة بأنهم: ((يخشون ربهم من فوقهم ويفعلون ما يؤمرون))، وقال في وصف الأنبياء والمرسلين والمتقين: (( إنهم كانوا يسارعون في الخيرات ويدعوننا رغباً ورهباً ))[سورة الأنبياء: 90]، وقال: (( إن الذين هم من خشية ربهم مشفقون))[سورة المؤمنون: 57]، وبالجملة فالخشية هي التي تدفع العبد لفعل الطاعات، وتزجره عن المعاصي والسيئات، وتورثه - بإذن الله - أعلى الجنات، فمن رغب - بعد سماع النصوص المرغبة في العلم - عنه فليبكِ على نفسه، وينوح عليها، وليرفع يديه إلى مولاه قائلاً : (اللهم إني أسألك علماً نافعاً)[رواه ابن السني] كما كان يدعو رسول الله - صلى الله عليه وسلم -.
إن شغلك طلب الرزق، وألهتك معايشك عن تحصيل العلم؛ رغم نيتك الصادقة في أن تلحق بركب العلماء فتذكر قول رسول الله - صلى الله عليه وسلم - مسلياً نفسك؛ وهو يخبر عن رجل عالم وآخر يتمنى أن يكون له مثل علمه فقال - صلى الله عليه وسلم -: (ورجل آتاه الله الحكمة فهو يقضي بها فيقول: يا ليت لي مثل علمه لعملت مثله، قال: فهم في الأجر سواء)، فانظر كيف كانوا في الأجر سواء لأن الأمر كما أخبر النبي - صلى الله عليه وسلم -: (إنما الأعمال بالنيات)، وهذا فضل الكريم الواسع ذو الفضل العظيم الذي لو أعطى عباده كلهم سؤلهم ما نقص ذلك من ملكه شيئاً، إنما هي نية صادقة من قلب سليم مخلص، وهذه النية لا تغنيك عن طلب العلم، بل سعيك في طلب العلم هو تصديق لتلك النية، عسى الله أن يفتح علينا من علمه، ويفيض علينا من بركاته.
تنبيه مهم: على العبد أن يعلم أنه لا بد له من تعلم الفقه الذي هو فرض عين وهو "معرفة معنى الشهادتين ومقتضاهما وما يناقضهما، ومعرفة أصول العقيدة الإسلامية؛ إذ العقيدة هي الفقه الأكبر، ومعرفة ما تصح به عبادة المرء من أحكام الطهارة والصلاة إجمالاً، وأحكام الزكاة إن كان عنده ما يزكيه، ومعرفة أحكام المعاملات ما يحل منها وما يحرم إن كان له تجارة حتى لا يقع في الحرام، لقوله - عليه الصلاة والسلام -: (طلب العلم فريضة على كل مسلم)[رواه الطبراني في الأوسط والكبير]"، وإن قعدت بنا ذنوبنا عن تحصيل العلم لأن: (العبد يحرم الرزق بالذنب يصيبه) فكيف بالعلم الذي هو سبب حياة القلب في الدنيا وسلامته الآخرة؛ فلنتب إلى الله - عز وجل -، وإن لم نكن علماء فلنكن متعلمين، وليسلم إخواننا وعلماءنا من ألسنتنا كما قال أحد السلف: "كن عالماً أو متعلماً ولا تكن الثالث فتهلك".
إنّ دلالة الناس على الخير الذي من أعظمه العلم - بل هو الخير كله -، هذه الدلالة على العلم من أفضل القربات، وأعظم الطاعات، وأسهل سبيل لتحصيل الحسنات من عدة جهات في وقت واحد: فيأتيك أجر صائم وقائم، ومتصدق وعابد كنت أنت السبب في دلالتهم على الخير، وهدايتهم إليه، قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم -: (من دل على خير فله مثل أجر فاعله)[رواه مسلم]، فلعلك ترشد عبداً من عباد الله إلى عالم ليصحبه، أو لدرس شيخ، أو تحثه على طلب العلم بأي وسيلة فيصبح عالماً صالحاً يأتي عمله هو ومن تبعه في ميزان حسناتك من غير أي نقص في أجورهم، وأمثلة الدلالة على الخير كثيرة تتعجب منها، ولعل قصة الإمام الذهبي - العالم المشهور - من تلكم الأعاجيب:
أنّ أحد مشايخه رأى خطه فقال له: إنّ خطك يشبه خط المحدثين، قال: فوقع حب الحديث في قلبي، وصدق الرسول الكريم - صلى الله عليه وسلم - حين قال: (وإن الرجل ليتكلم من رضوان الله - عز وجل - ما يظن أن تبلغ ما بلغت يكتب الله - عز وجل - له بها رضوانه إلى يوم القيامة)[أخرجه أحمد].
كاتب المقال: عبد العليم صديق
المصدر: المختار الإسلامي
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51WEE8C47ML.jpg
http://mihd.net/74b5pt
http://ec1.images-amazon.com/images/I/41qgG01WtuL.jpg
http://mihd.net/hjslbp
pass: 76xx90
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51DBFKB49AL.jpg
http://mihd.net/bhyz47
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51w0dw9vnfL.jpg
http://mihd.net/qwmk25
or
http://file2upload.com/file/3475/trees--crops-and-soil-fertility---concepts-and-research-methods-0851995934.rar.html
https://2img.net/r/ihimizer/img201/1029/ccyy8.jpg
http://mihd.net/c4382w
psaaword:arabsbook.com
http://ec1.images-amazon.com/images/I/41DXEQKBJ7L.jpg
http://z28.zupload.com/download.php?file=getfile&filepath= 36153
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51R1RDYV9GL.jpg
http://mihd.net/oxdyhp
http://ec1.images-amazon.com/images/I/517Z42NWTWL.jpg
http://mihd.net/eciwgd
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51Q31SBEWTL.jpg
http://mihd.net/p2ijow
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51QoojYfgpL.jpg
Publication Date: 2007-06-20
Following in the footsteps of the successful first edition, Functional Plant Ecology, Second Edition remains the most authoritative resource in this multidisciplinary field. Extensively revised and updated, this book investigates plant structure and behavior across the ecological spectrum. It features the ecology and evolution of plant crowns and addresses approaches to generalization in functional plant ecology, including the species-sampling problem, plant ecology strategy schemes, and phylogeny. The book follows a bottom-up approach, from the more specific, detailed studies focusing on plant organs to the broadest ecosystem approaches. It offers the latest findings and research breakthroughs in plant ecology, as well as consideration of classic topics in environmental science and ecology. A wide-ranging compendium, the book investigates plant structure and behavior across the ecological spectrum, from the leaf to the ecosystem levels
http://mihd.net/fzqh1m
http://ec1.images-amazon.com/images/I/519CWWT5B5L.jpg
Biological Invasions assembles detailed information on components of the invasive-species problem from six continents. This volume reconfirms the diverse and unpredictable roles that non-native species assume as they invade new ecosystems: destruction of vital crops and forests, major damages to ecosystems leading to loss of biodiversity, soil erosion, and water loss. In addition, it covers the impact of disease organisms on human health and livestock. Information is provided on how the non-native species invade new ecosystems and the subsequent environmental effects of these invading species. Wherever possible, estimates on the economic impacts of
the invading species are included
http://mihd.net/0g65kd
Mycorrhizas: Anatomy and Cell Biology
http://mihd.net/59mut2
http://g-ec2.images-amazon.com/images/I/51WZV3A38SL.jpg
A major challenge of the 21st Century will be to ensure sufficient global food production to cope with the burgeoning world population. Soils, Land and Food is a short text aimed at undergraduates, graduates, agricultural scientists and policy makers which describes how the use of technology in soil management can increase and sustain agricultural production. The book leads the reader through the development of techniques of land management and discusses reasons why some agricultural projects have succeeded while others have failed. It shows how surveying and protecting soils before new land is brought into cultivation, raising soil fertility, increasing inputs and improving economic conditions can all help to increase food production. Particular emphasis is placed on the need for both economic change and technological intervention in developing countries where, in many cases, food production will need to more than double in the next fifty years
http://mihd.net/fx0erz
http://ec1.images-amazon.com/images/I/512XY7ugMXL.jpg
Highlighting effective, analytical functions that have been found useful for the comparison of alternative management techniques to maximize water and nutrient resources, this reference describes the application of viable mathematical models in data analysis to increase crop growth and yields. Featuring solutions to various differential equations, the book covers the characteristics of the functions related to the phenomenological growth model. Including more than 1300 literature citations, display equations, tables, and figures and outlining an approach to mathematical crop modeling, Mathematical Models of Crop Growth and Yield will prove an invaluable resource
http://mihd.net/j7ws5h
http://ec1.images-amazon.com/images/I/7172BH5KA8L.gif
The idea that living things and the atmosphere, oceans, and soils comprise an interactive, self-regulating system -- the Gaia concept -- was first proposed nearly thirty years ago. Since then researchers have been seeking new connections between life and the global environment. David Schwartzman contributes to that search by examining how the Earth's biosphere regulates itself over geologic time. Emphasizing long-term geologic trends -- not the short-term perturbations that have received so much media attention (e.g., the so-called greenhouse effect), the author presents and elucidates his theory of biospheric evolution.
Life, Temperature, and the Earth updates and modifies important aspects of the Gaia hypothesis in light of geochemical, geophysical, mathematical, and paleontological data that were either ignored or unavailable at the time the hypothesis was developed. Schwartzman argues that the Earth's climatic temperature has been biologically regulated amidst the backdrop of variable volcanic outgassing and an evolving sun. The key to this regulation -- discussed here in depth -- has been the progressive increase in life's promotion of weathering on land over geologic time. The book is the first to take note of strong evidence for much higher temperatures prior to about two billion years ago and their role in constraining the evolution of microbes and delaying the emergence of complex multicellular life.
Schwartzman sets the stage by introducing his theory of biospheric evolution and outlining the development of the Gaia concept during the 1980s and 1990s. He then presents a systematic exposition of the weathering process, discussing the habitability of the Earth over geologic time and the role of such abiotic factors as tectonics and the carbon geodynamic cycle in climatic evolution. The final third of the book turns to a reinterpretation of the surface temperature history of the Earth, positing a much warmer Precambrian Earth surface than conventionally believed and discussing the implications of this fact to evolutionary biology and bioastronomy (the search for life elsewhere in the universe).
Determining the history of climate and investigating the self-organization of the biosphere, Life, Temperature, and the Earth explores the very foundations of environmental science and illuminates the evolution of life itself
http://mihd.net/u3a0fk
pass: 76hh90
http://ec1.images-amazon.com/images/I/518553WJERL.jpg
The authoritative introduction to natural water chemistry THIRD EDITION
Now in its updated and expanded Third Edition, Aquatic Chemistry remains the classic resource on the essential concepts of natural water chemistry. Designed for both self-study and classroom use, this book builds a solid foundation in the general principles of natural water chemistry and then proceeds to a thorough treatment of more advanced topics. Key principles are illustrated with a wide range of quantitative models, examples, and problem-solving methods.
Major subjects covered include:
* Chemical Thermodynamics
* Solid-Solution Interface and Kinetics
* Trace Metals
* Acids and Bases
* Kinetics of Redox Processes
* Dissolved Carbon Dioxide
* Photochemical Processes
* Atmosphere-Water Interactions
* Kinetics at the Solid-Water
* Metal Ions in Aqueous Solution Interface
* Precipitation and Dissolution
* Particle-Particle Interaction
* Oxidation and Reduction
* Regulation of the Chemical
* Equilibria and Microbial Mediation Composition of Natural Waters
http://mihd.net/mcqo12
هل تتمنى أن تكون من العلماء؟
كلٌ منا يتمنى أن يكون عالماً عاملاً، وخطيباً مفوهاً، وقدوة حسنة، وإماماً في كل خير؛ وحُق للعبد تلك الأماني السامية عندما يطرق سمعه قول الله - تعالى-: ((ومن أحسن قولاً ممن دعا إلى الله وعمل صالحاً وقال إنني من المسلمين ))[سورة فصلت أية 33]، وتزداد تلك الرغبة عندما يتذكر قول الرسول - صلى الله عليه وسلم -: (العلماء ورثة الأنبياء)، وقوله: (لئن يهدي الله بك رجلاً واحداً خير لك من حمر النعم)[رواه مسلم]، وتبلغ تلك الأمينة أقصاها عندما يبلغه قول المصطفى الهادي بإذن ربه إلى صراط مستقيم: (من دعا إلى هدى كان له من الأجر مثل أجور من تبعه لا ينقص ذلك من أجورهم شيئاً)[رواه مسلم] قال ابن كثير - رحمه الله تعالى - في تفسيره: (( ومن أحسن قولاً ممن دعا إلى الله )): "أي دعا عباد الله إليه، (( وعمل صالحاً وقال إنني من المسلمين )): أي هو في نفسه مهتد بما يقوله فنفعه لنفسه ولغيره لازم ومتعد، وليس هو من الذين يأمرون بالمعروف ولا يأتونه، وينهون عن المنكر ويأتونه، بل يأتمر بالخير ويترك الشر، ويدعو الخلق إلى الخالق - تبارك وتعالى - وهذه عامة في كل من دعا إلى خير وهو في نفسه مهتد، ورسول الله - صلى الله عليه وسلم - أولى الناس بذلك"[تفسير القرآن العظيم 4/126].
والعبد إذ يتمنى ذلك ليس هدفه أن يُشار إليه بالبنان، ولا ليستجديَ العطف والإحسان، بل هي الرغبة الصادقة في الآخرة، وابتغاء وجه الله - عز وجل - مستصحباً معه قول الرسول الكريم - صلى الله عليه وسلم - متوعداًً المرائيين، ومحذراًً الذين يريدون بعلمهم الدنيا : (أول من تسعر بهم النار يوم القيامة ثلاثة - وذكر منهم - رجلاً تعلم العلم ليقال عالم وقارئ فيؤمر به فيسحب على وجهه إلى النار )[أخرجه الترمذي]، (من تعلم علماً مما يبتغى به وجه الله لا يتعلمه إلا ليصيب به عرضاً من الدنيا لم يجد عرف الجنة - يعني ريحها - يوم القيامة)[رواه أحمد].
لقد مدح الله - تعالى- العلم والعلماءـ وأثنى عليهم ثناءً ينفض عن الكسالى غبار الكسل، ويطمع الزاهدين فيه لتحصيله، ويحث العلماء على طلب المزيد منه (( وقل رب زدني علماً ))، والنصوص في ذلك كثيرة حسبنا منها قول الله - عز وجل -: (( إنما يخشى اللهَ من عباده العلماءُ )) قال السعدي - رحمه الله - عند هذه الآية: "فكل مَنْ كان بالله أعلم كان أكثر له خشية، وأوجبت له خشية الله الانكفاف عن المعاصي، والاستعداد للقاء مَنْ يخشاه، وهذا دليل على فضيلة العلم، فإنه داع إلى خشية الله، وأهل خشيته هم أهل كرامته كما قال - تعالى-: ((رضي الله عنهم ورضوا عنه ذلك لمن خشي ربه))" فالعلماء هم أهل خشية الله - تعالى-، وكفى بالخشية خصلة فقد أخبر الله - عز وجل - عن الملائكة بأنهم: ((يخشون ربهم من فوقهم ويفعلون ما يؤمرون))، وقال في وصف الأنبياء والمرسلين والمتقين: (( إنهم كانوا يسارعون في الخيرات ويدعوننا رغباً ورهباً ))[سورة الأنبياء: 90]، وقال: (( إن الذين هم من خشية ربهم مشفقون))[سورة المؤمنون: 57]، وبالجملة فالخشية هي التي تدفع العبد لفعل الطاعات، وتزجره عن المعاصي والسيئات، وتورثه - بإذن الله - أعلى الجنات، فمن رغب - بعد سماع النصوص المرغبة في العلم - عنه فليبكِ على نفسه، وينوح عليها، وليرفع يديه إلى مولاه قائلاً : (اللهم إني أسألك علماً نافعاً)[رواه ابن السني] كما كان يدعو رسول الله - صلى الله عليه وسلم -.
إن شغلك طلب الرزق، وألهتك معايشك عن تحصيل العلم؛ رغم نيتك الصادقة في أن تلحق بركب العلماء فتذكر قول رسول الله - صلى الله عليه وسلم - مسلياً نفسك؛ وهو يخبر عن رجل عالم وآخر يتمنى أن يكون له مثل علمه فقال - صلى الله عليه وسلم -: (ورجل آتاه الله الحكمة فهو يقضي بها فيقول: يا ليت لي مثل علمه لعملت مثله، قال: فهم في الأجر سواء)، فانظر كيف كانوا في الأجر سواء لأن الأمر كما أخبر النبي - صلى الله عليه وسلم -: (إنما الأعمال بالنيات)، وهذا فضل الكريم الواسع ذو الفضل العظيم الذي لو أعطى عباده كلهم سؤلهم ما نقص ذلك من ملكه شيئاً، إنما هي نية صادقة من قلب سليم مخلص، وهذه النية لا تغنيك عن طلب العلم، بل سعيك في طلب العلم هو تصديق لتلك النية، عسى الله أن يفتح علينا من علمه، ويفيض علينا من بركاته.
تنبيه مهم: على العبد أن يعلم أنه لا بد له من تعلم الفقه الذي هو فرض عين وهو "معرفة معنى الشهادتين ومقتضاهما وما يناقضهما، ومعرفة أصول العقيدة الإسلامية؛ إذ العقيدة هي الفقه الأكبر، ومعرفة ما تصح به عبادة المرء من أحكام الطهارة والصلاة إجمالاً، وأحكام الزكاة إن كان عنده ما يزكيه، ومعرفة أحكام المعاملات ما يحل منها وما يحرم إن كان له تجارة حتى لا يقع في الحرام، لقوله - عليه الصلاة والسلام -: (طلب العلم فريضة على كل مسلم)[رواه الطبراني في الأوسط والكبير]"، وإن قعدت بنا ذنوبنا عن تحصيل العلم لأن: (العبد يحرم الرزق بالذنب يصيبه) فكيف بالعلم الذي هو سبب حياة القلب في الدنيا وسلامته الآخرة؛ فلنتب إلى الله - عز وجل -، وإن لم نكن علماء فلنكن متعلمين، وليسلم إخواننا وعلماءنا من ألسنتنا كما قال أحد السلف: "كن عالماً أو متعلماً ولا تكن الثالث فتهلك".
إنّ دلالة الناس على الخير الذي من أعظمه العلم - بل هو الخير كله -، هذه الدلالة على العلم من أفضل القربات، وأعظم الطاعات، وأسهل سبيل لتحصيل الحسنات من عدة جهات في وقت واحد: فيأتيك أجر صائم وقائم، ومتصدق وعابد كنت أنت السبب في دلالتهم على الخير، وهدايتهم إليه، قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم -: (من دل على خير فله مثل أجر فاعله)[رواه مسلم]، فلعلك ترشد عبداً من عباد الله إلى عالم ليصحبه، أو لدرس شيخ، أو تحثه على طلب العلم بأي وسيلة فيصبح عالماً صالحاً يأتي عمله هو ومن تبعه في ميزان حسناتك من غير أي نقص في أجورهم، وأمثلة الدلالة على الخير كثيرة تتعجب منها، ولعل قصة الإمام الذهبي - العالم المشهور - من تلكم الأعاجيب:
أنّ أحد مشايخه رأى خطه فقال له: إنّ خطك يشبه خط المحدثين، قال: فوقع حب الحديث في قلبي، وصدق الرسول الكريم - صلى الله عليه وسلم - حين قال: (وإن الرجل ليتكلم من رضوان الله - عز وجل - ما يظن أن تبلغ ما بلغت يكتب الله - عز وجل - له بها رضوانه إلى يوم القيامة)[أخرجه أحمد].
كاتب المقال: عبد العليم صديق
المصدر: المختار الإسلامي
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51WEE8C47ML.jpg
http://mihd.net/74b5pt
http://ec1.images-amazon.com/images/I/41qgG01WtuL.jpg
http://mihd.net/hjslbp
pass: 76xx90
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51DBFKB49AL.jpg
http://mihd.net/bhyz47
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51w0dw9vnfL.jpg
http://mihd.net/qwmk25
or
http://file2upload.com/file/3475/trees--crops-and-soil-fertility---concepts-and-research-methods-0851995934.rar.html
https://2img.net/r/ihimizer/img201/1029/ccyy8.jpg
http://mihd.net/c4382w
psaaword:arabsbook.com
http://ec1.images-amazon.com/images/I/41DXEQKBJ7L.jpg
http://z28.zupload.com/download.php?file=getfile&filepath= 36153
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51R1RDYV9GL.jpg
http://mihd.net/oxdyhp
http://ec1.images-amazon.com/images/I/517Z42NWTWL.jpg
http://mihd.net/eciwgd
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51Q31SBEWTL.jpg
http://mihd.net/p2ijow
http://ec1.images-amazon.com/images/I/51QoojYfgpL.jpg
Publication Date: 2007-06-20
Following in the footsteps of the successful first edition, Functional Plant Ecology, Second Edition remains the most authoritative resource in this multidisciplinary field. Extensively revised and updated, this book investigates plant structure and behavior across the ecological spectrum. It features the ecology and evolution of plant crowns and addresses approaches to generalization in functional plant ecology, including the species-sampling problem, plant ecology strategy schemes, and phylogeny. The book follows a bottom-up approach, from the more specific, detailed studies focusing on plant organs to the broadest ecosystem approaches. It offers the latest findings and research breakthroughs in plant ecology, as well as consideration of classic topics in environmental science and ecology. A wide-ranging compendium, the book investigates plant structure and behavior across the ecological spectrum, from the leaf to the ecosystem levels
http://mihd.net/fzqh1m
http://ec1.images-amazon.com/images/I/519CWWT5B5L.jpg
Biological Invasions assembles detailed information on components of the invasive-species problem from six continents. This volume reconfirms the diverse and unpredictable roles that non-native species assume as they invade new ecosystems: destruction of vital crops and forests, major damages to ecosystems leading to loss of biodiversity, soil erosion, and water loss. In addition, it covers the impact of disease organisms on human health and livestock. Information is provided on how the non-native species invade new ecosystems and the subsequent environmental effects of these invading species. Wherever possible, estimates on the economic impacts of
the invading species are included
http://mihd.net/0g65kd
Mycorrhizas: Anatomy and Cell Biology
http://mihd.net/59mut2
http://g-ec2.images-amazon.com/images/I/51WZV3A38SL.jpg
A major challenge of the 21st Century will be to ensure sufficient global food production to cope with the burgeoning world population. Soils, Land and Food is a short text aimed at undergraduates, graduates, agricultural scientists and policy makers which describes how the use of technology in soil management can increase and sustain agricultural production. The book leads the reader through the development of techniques of land management and discusses reasons why some agricultural projects have succeeded while others have failed. It shows how surveying and protecting soils before new land is brought into cultivation, raising soil fertility, increasing inputs and improving economic conditions can all help to increase food production. Particular emphasis is placed on the need for both economic change and technological intervention in developing countries where, in many cases, food production will need to more than double in the next fifty years
http://mihd.net/fx0erz
http://ec1.images-amazon.com/images/I/512XY7ugMXL.jpg
Highlighting effective, analytical functions that have been found useful for the comparison of alternative management techniques to maximize water and nutrient resources, this reference describes the application of viable mathematical models in data analysis to increase crop growth and yields. Featuring solutions to various differential equations, the book covers the characteristics of the functions related to the phenomenological growth model. Including more than 1300 literature citations, display equations, tables, and figures and outlining an approach to mathematical crop modeling, Mathematical Models of Crop Growth and Yield will prove an invaluable resource
http://mihd.net/j7ws5h
http://ec1.images-amazon.com/images/I/7172BH5KA8L.gif
The idea that living things and the atmosphere, oceans, and soils comprise an interactive, self-regulating system -- the Gaia concept -- was first proposed nearly thirty years ago. Since then researchers have been seeking new connections between life and the global environment. David Schwartzman contributes to that search by examining how the Earth's biosphere regulates itself over geologic time. Emphasizing long-term geologic trends -- not the short-term perturbations that have received so much media attention (e.g., the so-called greenhouse effect), the author presents and elucidates his theory of biospheric evolution.
Life, Temperature, and the Earth updates and modifies important aspects of the Gaia hypothesis in light of geochemical, geophysical, mathematical, and paleontological data that were either ignored or unavailable at the time the hypothesis was developed. Schwartzman argues that the Earth's climatic temperature has been biologically regulated amidst the backdrop of variable volcanic outgassing and an evolving sun. The key to this regulation -- discussed here in depth -- has been the progressive increase in life's promotion of weathering on land over geologic time. The book is the first to take note of strong evidence for much higher temperatures prior to about two billion years ago and their role in constraining the evolution of microbes and delaying the emergence of complex multicellular life.
Schwartzman sets the stage by introducing his theory of biospheric evolution and outlining the development of the Gaia concept during the 1980s and 1990s. He then presents a systematic exposition of the weathering process, discussing the habitability of the Earth over geologic time and the role of such abiotic factors as tectonics and the carbon geodynamic cycle in climatic evolution. The final third of the book turns to a reinterpretation of the surface temperature history of the Earth, positing a much warmer Precambrian Earth surface than conventionally believed and discussing the implications of this fact to evolutionary biology and bioastronomy (the search for life elsewhere in the universe).
Determining the history of climate and investigating the self-organization of the biosphere, Life, Temperature, and the Earth explores the very foundations of environmental science and illuminates the evolution of life itself
http://mihd.net/u3a0fk
pass: 76hh90
http://ec1.images-amazon.com/images/I/518553WJERL.jpg
The authoritative introduction to natural water chemistry THIRD EDITION
Now in its updated and expanded Third Edition, Aquatic Chemistry remains the classic resource on the essential concepts of natural water chemistry. Designed for both self-study and classroom use, this book builds a solid foundation in the general principles of natural water chemistry and then proceeds to a thorough treatment of more advanced topics. Key principles are illustrated with a wide range of quantitative models, examples, and problem-solving methods.
Major subjects covered include:
* Chemical Thermodynamics
* Solid-Solution Interface and Kinetics
* Trace Metals
* Acids and Bases
* Kinetics of Redox Processes
* Dissolved Carbon Dioxide
* Photochemical Processes
* Atmosphere-Water Interactions
* Kinetics at the Solid-Water
* Metal Ions in Aqueous Solution Interface
* Precipitation and Dissolution
* Particle-Particle Interaction
* Oxidation and Reduction
* Regulation of the Chemical
* Equilibria and Microbial Mediation Composition of Natural Waters
http://mihd.net/mcqo12